با حضور مقام عالی وزارت؛

به گزارش روابط عمومی شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران، دکتر اردکانیان در مراسم اختتامیه نخستین جشنواره نیرو و رسانه با تأکید بر اینکه این رویداد رسانهای در آستانه روز جهانی آب برگزار شده است، گفت: از سال 1992 که اولین کنفرانس جهانی توسعه پایدار در کشور برزیل برگزار شد، مقرر گردید هر ساله یک روز تحت عنوان روز جهانی آب مورد توجه قرار بگیرد و برای این روز شعاری از پیش تعیین شود که به نوعی در برگیرنده برنامههای مرتبط با آب و محیطزیست تمامی سازمانهای بینالمللی، کشورها و دولتها باشد. وی افزود: بر این اساس هر ساله روز دوم فروردینماه به عنوان روز جهانی آب شناخته میشود و بر اساس شعار سال جاری این روز تاکید شده است که هیچ فردی در ارتباط با دسترسی به منابع زیست محیطی نباید نادیده گرفته شود. وزیر نیرو با تاکید بر اینکه بدون مشارکت و به رسمیت شناختن ماهیت چند انضباطه بودن آب هیچ مسئلهای در این حوزه به صورت ریشهای حل نخواهد شد، گفت: برگزاری چنین جشنوارههایی، ارتباط سازمان یافتهتر و جهت یافتهتری را برای ایجاد اتصال بین بخش اجرایی و مصرف کنندگان فراهم میکند. وی افزود: همانگونه که بخش اجرایی ما نیازمند دانش جدید و ارتباط و تعامل با دنیای پیشرفته در این عرصه است طبیعتا ما نیز بایستی به منظور ارتقای سطح دانش و تجهیز بیشتر رسانههای خود به عنوان پل ارتباطی میان مصرف کننده و وزارت نیرو بتوانیم ابزار و امکانات لازم را جهت دسترسی چنین گروهی به تازههای این عرصه در دنیا را فراهم کنیم. اردکانیان با تاکید بر اینکه این مسئله با جدیت از سوی وزارت نیرو دنبال خواهد شد، ادامه داد: درصددیم تا با استفاده از شیوهها و روشهای مختلف بتوانیم ظرفیت وسیع و خوب جامعه رسانهای خود را توسعه داده و تقویت کنیم و امکان دسترسی آنها با مجموعههای مشابه در دنیا فراهم و زمینه حضور آن در محافل تخصصی بینالمللی را ایجاد کنیم. در این مراسم سرکار خانم دکتر ببران مدیر دفتر روابط عمومی و اطلاعرسانی وزارت نیرو نیز با اشاره به اینکه حدود 800 اثر به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده بود، گفت: پس از ارزیابی صورت گرفته از سوی هیئت دوران این دوره از جشنواره، آثار ارسالی 20 روزنامهنگار در حوزههای مختلف گزارش، مصاحبه، کاریکاتور، تیتر، موشنگرافی و اینفوگرافی به عنوان آثار منتخب این جشنواره انتخاب شدهاند. وی ادامه داد: برای این دوره از جشنواره نیرو و رسانه مدرسان برجسته علوم ارتباطات و روزنامهنگاری همچون محمدمهدی فرقانی (رئیس هیئتداوران)، یونس شکرخواه، حسن نمکدوست تهرانی، فریدون صدیقی، مهناز رونقی و اکبر نصراللهی، وظیفه انتخاب آثار منتخب را بر عهده داشتهاند. مدیر روابط عمومی وزارت نیرو در پایان سخنان خود از زحمات هیئتداوران و شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران که میزبانی این مراسم را به عهده گرفته بودند تشکر و قدردانی نمود. در ادامه مهندس مرادی مدیرعامل شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران با اشاره قدرت رسانهها در عصر حاضر افزود: شرکت آب و نیرو در قامت شرکتی توسعهگرا و متولی اجرای زیرساختهای عمرانی مرتبط با آب و برق کشور و مهمترین شرکت کارفرمایی وزارت نیرو، یکی از شرکتهای پیشگام در تعاملات رسانهای است و هم اکنون در آستانه سی سالگی بهار عمرش قرار دارد، در مدتی کوتاه توانسته است به مدد بهرهمندی از نیروهای خلاق، مؤمن و متخصص و برخورداری از توانمندیهای فنی، مهندسی، اجتماعی و رسانهای دهها طرح ملی برقآبی را با حداقل چالشها، مطالعه، اجرا و مورد بهرهبرداری قرار دهد. وی افزود: عملکرد این شرکت در این مدت کم بهگونهای بوده است که در حال حاضر حدود 10 درصد از انرژی برق کشور فقط توسط طرحهایی که این شرکت احداث کرده و در حال بهرهبرداری است تأمین میشود. همچنین توانسته بیش از 40 درصد از ذخایر آبی کشور را افزایش دهد. مهندس مرادی تصریح کرد: شرکت آب و نیرو گام در مرحلهای نوین نهاده و با دریافت مأموریتهای جدید از جمله احداث زیرساختهای عمرانی آب و برق در سطح ملی و فرا استانی، درصدد است با نیرویی مضاعف، ضمن حفظ توانمندی ایران در ساخت سدهای بزرگ و استراتژیک، طرحهای تنظیم آب شرب، کشاورزی و صنعت را اجرا نماید، ظرفیت نصب شده نیروگاههای برقآبی را افزایش دهد و نرخ اشتغال در بخش مربوط به فعالیتهای خود و خدمات فنی و مهندسی به کشورهای دیگر را بهبود بخشیده و در عرصه توسعه کشور نقشی پرثمرتر از گذشته ایفا نماید. وی برگزاری این جشنواره را ارزشمندترین گام و ماندگارترین تلاش در جهت ارتقا تعاملات رسانهای دانست و افزود: در سایه تداوم این گونه تعاملات و فعالیتها، سطح ارتباطات وزارت نیرو با رسانهها، بیش از گذشته ارتقا یافته و تعاملی دوسویه و متقارن با اصحاب رسانهها، روز به روز تقویت و ثمرات آن نصیب عموم جامعه از یکطرف و از طرف دیگر خدمتگزاران خدوم توسعه و پیشرفت کشور گردد. لازم به ذکر است جشنواره «نیرو و رسانه» با شعار محوری «مدیریت مصرف و تقاضا» در راستای توسعه مشارکت رسانهها در نیل به اهداف اصلاح شیوه مصرف و سبک زندگی شهروندان، جلب اعتماد عمومی و اطلاعرسانی به هنگام و صادقانه و همچنین ارج نهادن به تلاشهای سازنده اصحاب رسانه در این صنعت، با همکاری روابط عمومی شرکت و دفتر روابط عمومی و اطلاعرسانی وزارت نیرو برگزار گردید. در پایان مراسم از برگزیدگان جشنواره در محورهای مختلف توسط وزیر نیرو تقدیر به عمل آمد.

دوشنبه 1 اردیبهشت 1404

چهارشنبه 27 فروردین 1404

دوشنبه 13 اسفند 1403

چهارشنبه 8 اسفند 1403