خط مشی کیفیت
شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران به عنوان یکی از زیر مجموعههای حوزه مدیریت منابع آب کشور، وظیفه خود را بالفعل نمودن بخش قابل توجهی از پتانسیلهای کشور در زمینه تولید انرژی برقابی (خصوصاً سدهای بزرگ) و توسعه تاسیسات ذخیره و انتقال آب و بهرهبرداری از تاسیسات ایجاد شده میداند. برای اجرای این ماموریت، شرکت در نقش یک نهاد توسعهای توانمند ظاهر شده و ضمن رفع خلا عدم حضور بخش خصوصی در حوزه سرمایهگذاری و مدیریت طرحهای بزرگ بخش آب و برق به توسعه بخش خصوصی و جلب مشارکتهای مردمی دراین حوزه کمک میکند و تلاش خواهد نمود ضمن ایجاد ارتباط مؤثر و هماهنگی با سایر نهادهای مرتبط، نقش محوری خود را در مطالعات و اجرای طرحها و پروژهها به انجام رسانده و مکمل توسعه پایدار ملی و منطقهای در محیط اجرای طرح باشد.
مدیریت شرکت اعتقاد دارد تحقق مناسب ماموریت فوق در راستای ارتقای سطح رضایت مشتریان و سایر طرفهای ذینفع، با بهرهمندی از سیستمهای مدیریتی امکانپذیر میباشد. به همین منظور و با توجه به نقش کیفیت در مجموعه فعالیتهای شرکت، نسبت به استقرار سیستم مدیریت کیفیت براساس استاندارد ISO9001:2008 اقدام و اهداف کلان خود را به شرح زیر اعلام میدارد:
- مدیریت کارآمد و مؤثر منابع مالی مورد نیاز اجرای طرحهای شرکت از طریق تنوع بخشی، تأمین و تخصیص به موقع و بهینه آن
- مطالعه و اجرای پروژهها و طرحها با توجه به استانداردهای مدیریت پروژه و مدیریت کیفیت و با تأکید بر کاهش زمان اجرای پروژهها و تحقق کیفیت طراحی و اجرا براساس استانداردها و خدمات فنی مورد نظر در چارچوب هزینههای تعیین شده
- ارتقاء سطح خدمات کارفرمایی و بهبود کیفیت خدمات ارائه شده توسط مشاوران و پیمانکاران در مطالعه و اجرای طرحها
- ارتقاء سطح دانش، مهارت و توسعه قابلیتهای منابع انسانی مورد نیاز شرکت
- بهبود مستمر سیستمها، فرآیندها و ارتقاء بهرهوری شرکت با محوریت فنآوری اطلاعات
- طراحی و اجرای الگوی بهینه و کارآمد مدیریت بهرهبرداری سد و نیروگاههای برقآبی و حضور مؤثر در بازار برق و فروش برق نیروگاههای برقآبی و سایر خدمات جانبی آن
- راهبری و مدیریت دستیابی، بومیسازی و بکارگیری فنآوریهای نوین در ابعاد مغزافزاری، نرمافزاری و سختافزاری در صنعت برقآبی با شناخت نیازهای کشور و منطقه و نگاه به آینده از طریق جلب مشارکت کارکنان، پیمانکاران و مشاوران و مراکز علمی و دانشگاهی
از آنجا که موفقیت این سیستم بستگی به مشارکت تمامی همکاران شرکت دارد، لذا از کلیه مدیران و کارکنان انتظار میرود نسبت به لحاظ نمودن خطمشی کیفیت در تمام فعالیتهای خود، اقدام نمایند. بدیهی است مدیریت شرکت نیز از کلیه فعالیتهای تعیین شده در این مسیر و تامین بسترهای لازم، حمایت کامل خواهد نمود.
سید محمدرضا رضازاده
مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره