به گزارش روابط عمومی شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران؛ مهندس رامین شیروی مجری طرح راه های جایگزین کارون3و4 با اعلام این مطلب افزود : حفاری این تونل به لحاظ کیفیت کلی سنگ، در دو بخش مجزای فوقانی (هد) و تحتانی (بنچ) در دستور کار قرار گرفته بود که در این مرحله حفاری بخش فوقانی (هد) آن به اتمام رسید. وی یادآور شد: در پیشروی تونل همراه با بررسی پارامترهای ژئوتکنیکی گام به گام سنگ سینه کار، بخش فوقانی تونل به روش های انفجاری و مکانیکی (چکش و درام کاتر) حفاری شد. مهندس شیروی تصریح کرد: بطور کلی در این تونل تا کنون59 هزار و 200متر مکعب حفاری، 26 هزارو 860 متر مکعب شاتکریت، 36 هزار و 70 تن مش بندی و قاب گذاری به وزن 70 تن و به طول 5/106 متر انجام شده است. لازم به ذکر است گستره دریاچه سد کارون3 به طول 60 کیلومتر در شمال شرقی استان خوزستان، برخی از مسیرهای ارتباطی قدیمی این ناحیه را تحت الشعاع قرار داده و جایگزینی آنها با مسیرهای جدید، استاندارد و با کیفیتی مطلوب در دستور کار طرح راه های جایگزین کارون3و4 قرار دارد که از جمله آنها علاوه بر این تونل می توان به جاده جایگزین بارز- خرسان به طول 14 کیلومتر، یک دستگاه پل به طول 94 متر (که هر دو به اتمام رسیده) و یک ایستگاه خدمات دریایی اشاره کرد.

دوشنبه 13 اسفند 1403

چهارشنبه 8 اسفند 1403

یکشنبه 5 اسفند 1403