رییس کمیسیون عمران مجلس؛
هاشمی این طرح را مایه افتخار و غرور ملی دانسته و ضمن تحسین دست اندرکاران اجرایی آن ابراز امیدواری کرد این طرح بتواند الگویی مناسب برای سایر فعالیت های عمرانی و آبادانی در کشور باشد. وی در پاسخ به این پرسش که وضعیت طرح های آب و نیرو را در استان چگونه ارزیابی می کنید گفت: خوشبختانه پس از طرح کارون4 فعالیت های این شرکت در استان متوقف نشده و در حال پیشرفت و افزایش نیز هست اما بی تردید برای پیشرفت در انجام و تحقق پروژه های این شرکت در استان، نیاز به پیگیری های سایر دستگاه های اجرایی و مالی کشور نیز می باشد که امید آن را داریم با ایجاد هماهنگی میان دستگاه های ذیربط گامی مهم در توسعه هرچه بیشتر استان و کشور برداریم. در این بازدید استاندار چهارمحال و بختیاری، معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی وزیر نیرو، اعضای کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، معاون وزیر راه و شهرسازی، معاون شرکت مدیریت منابع آب ایران، معاون امور دهیاری ها و شهرداری های کشور، معاون آب و فاضلاب کشور و همراهی مقامات و مدیران اجرایی ارشد استان حضور داشتند و با مشخصات فنی پل از نزدیک در جریان اقدامات انجام شده در شرایط بد آب و هوایی و سایر مشکلات موجود در روند انجام این پروژه آشنا شدند. بازدید کننده ها ضمن عبور از مسیر جایگزین ایذه ـ شهرکرد و مشاهده روند فعالیت های اجرایی انجام شده متناسب با آخرین دستاوردهای صنعت راه سازی، از پل بزرگ کارون 4 بزرگترین پل زیرقوس فلزی ایران و قطعه الف مسیر ایذه ـ شهرکرد آن بازدید کردند. لازم به ذکر است گستره دریاچه سدهای کارون3 و 4 در شمال شرقی استان خوزستان و جنوب غربی استان چهارمحال و بختیاری، برخی از مسیرهای ارتباطی قدیمی این نواحی را تحت تأثیر قرار داده و جایگزینی آنها با مسیرهای جدید، استاندارد و با کیفیتی مطلوب در دستور کار طرح راه های جایگزین کارون3و4 قرار گرفته است. این طرح 148 کیلومتر راه، هشت دستگاه پل به طول 2148 متر و 17 رشته تونل به طول 6083 متر را در دست اجرا دارد که تا امروز بخش اعظمی از آن به اتمام رسیده و در حال بهره برداری می باشد.

دوشنبه 13 اسفند 1403

چهارشنبه 8 اسفند 1403

یکشنبه 5 اسفند 1403